Idi na tekst

Kreiranje zahteva

Kreiranje novog zahteva za preuzete obaveze moguće je sprovesti na dva načina, korisničkim unosom preko validiranih formi korisničkog interfejsa kao i učitavanjem struktuiranog XML fajla za masovan unos podataka.

Aplikativna ovlašćenja

Funkcionalnost kreiranja zahteva za kvote omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem

  • upravljanje zahtevima za preuzete obaveze

Tipovi zahteva za preuzete obaveze koji su dostupni preko formi korisničkog interfejsa zavise od poslovnih ovlašćenja prijavljenog korisnika kao i nadležnosti pripadajuće matične organizacije i njenog tipa.

Tipovi zahteva koje je moguće kreirati za pojedinačne preuzete obaveze

  • PO01 - Pojedinačne preuzete obaveze,
  • PO02 - Preuzeta obaveza transfera ka IBK,
  • PO03 - Preuzeta obaveza transfera gotovine,
  • PO08 - Obračunski nalog
  • PO09 - Zahtev za povraćaj neutrošenih sredtsava iz prethodne godine

Forma za unos

Unos podataka o zahtevu i stavki zahteva preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način kreira zahtev koji u procesu formiranja neće opterećivati unos sa tipovima zahteva ili budžetskim stavkama koje nisu dostupne ili dozvoljene za navedene kriterijume.

Usled fizičkog ograničenja brzine ručnog unosa, forme za zahtev su namenjene pre svega kreiranju zahteva sa malim brojem stavki.

Pojedinačni zahtev
Pojedinačni zahtev

Prilikom unosa stavki zahteva, korisniku je omogućen odabir isključivo sistemski validiranih budžetskih stavki. Pored toga, sistem vrši kontrolu Očekivanog datuma plaćanja kao i dostupnog Iznosa u odnosu na raspoloživa sredstva na aproprijaciji i kvoti i neće dozvoliti prihvatanje stavke koja ne zadovoljava zadati kriterijum.

Za zahteve PO08 - Obračunski nalog, račun zaduženja mora biti račun izvršenja budžeta - 840000000000162021, te sistem neće dozvoliti unos proizvoljnog računa zaduženja prilikom kreiranja zahteva.

Zahtevom PO09 se vrši povaćaj preostalih, neiskorišćenih sredstava donacije iz prethodne godine, na izvoru 15 - Neutrošena sredstva donacija, pomoći i transfera iz ranijih godina. Zahtev isključivo unosi korisnik i zahtev u statusu Najavljena odobrava Republika. Upisani iznos ne sme prelaziti raspoloživ iznos na odabranom evidencionom računu. Ovaj tip transakcije ne opterećuje aproprijacije korisnika. Zahtev se kreira odabirom kartice Izvršenje budžeta – Preuzete obaveze – Zahtev za povraćaj neutrošenih sredstava iz prethodne godine.

Unos pojedinačne stavke
Unos pojedinačne stavke

Na osnovu Hitnosti plaćanja i vrednosti Očekivanog datuma plaćanja, sistem sprovodi sledeća pravila u odnosu na opšte parametre sistema Mala plaćanja i Period najave

  • Hitno = Ne i Iznos >= Mala plaćanja, mora biti zadovoljen uslov Očekivani datum plaćanja >= tekući sistemski datum + Period najave,
  • Hitno = Ne i Iznos <= Mala plaćanja, mora biti zadovoljen uslov Očekivani datum plaćanja >= tekući sistemski datum + 1 radni dan,
  • Hitno = Da, mora biti zadovoljen uslov Očekivani datum plaćanja >= tekući sistemski datum

Popunjeni zahtev je moguće sačuvati odabirom opcije Sačuvaj zahtev i potvrdom unosa sa Opisom zahteva. Neophodno je napomenuti da se prilikom kreiranja zahteva vrše sintaksne i semantičke provere podataka zahteva i da zahtev neće biti uspešno sačuvan ukoliko nisu ispunjena sva poslovna pravila za dati tip zahteva.

Ispravno učitani zahtevi dobijaju status Najavljen i kao takve ih je moguće pregledati, izmeniti, otkazati ili odobriti preko sekcije pregleda zahteva za poјеdinačne preuzete obaveze.

Kreiranjem ispravnog zahteva alociraju se planirani iznosi na aproprijaciji.

Nakon uspešnog kreiranja zahteva, korisnik će automatski biti preusmeren na ekran za pregled najavljenih zahteva za poјеdinačne preuzete obaveze.

Unos putem fajla

Kreiranje zahteva za pojedinačne preuzete obaveze putem fajla, omogućava korisniku efikasan unos velikog broja stavki zahteva kao i pregledan prikaz eventualnih sintaksnih grešaka, odnosno pogrešno formirane strukture fajla. Trenutno podržani format fajla za unos zahteva je XML.

Učitavanje fajla za zahtevom se obavlja jednostavnim prevlačenjem fajla u označeno polje ili odabirom polja i ručnom pretragom putanje do fajla. Odabirom opcije Učitaj fajl biće izvršeno učitavanje zahteva definisanog u struktuiranom fajlu.

Unos putem fajla
Unos putem fajla

Ako je došlo do odabira pogrešnog fajla ili je dati fajl neophodno ispraviti, potrebno je prvo ukloniti trenutno naznačeni fajl iz selekcije odabirom opcije - na polju za unos fajla, te ponovo obaviti prevlačenje ili pretragu.

Prilikom učitavanja fajla, sistem vrši kontrolu svih poslovnih pravila za navedeni tip zahteva i neće dozvoliti uspešno učitavanje fajla koji u potpunosti ne zadovoljava zadate funkcionalne kriterijume.

Ukoliko nisu ispunjena neophodna poslovna pravila zahteva za aproprijacije ili stavki, ispod polja za učitavanje struktuiranog fajla biće prikazana kontrola za listom svih identifikovanih grešaka.

Greške pri unosu fajla
Greške pri unosu fajla

Nakon uspešnog učitavanja struktuiranog fajla zahtev će biti sačuvan i korisnik će automatski biti preusmeren na ekran za pregled najavljenih zahteva za poјеdinačne preuzete obaveze.