Pojedinačni zahtevi↵
Pregled pojedinačnih zahteva za plaćanje pruža uvid u sve kreirane zahteve za plaćanje relevantne za prijavljenog korisnika i njegovu korisničku ulogu, odnosno za tip matične organizacije kojoj korisnik pripada.
U skladu sa implicitnom i eksplicitnom hijerarhijom, korisnici su u mogućnosti da ostvare uvid u zahteve svih svojih podređenih korisnika, odnosno svih korisnika servisa ukoliko je u pitanju korisnik sa povišenim poslovnim ovlašćenjima.
Aplikativna ovlašćenja
Funkcionalnost pregleda zahteva za plaćanje omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
pregled zahteva za plaćanje
pregled zahteva za plaćanje
Funkcionalnost upravljanja zahtevima za plaćanje omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem
upravljanje zahtevima za plaćanje
Prilikom rada sa zahtevima za plaćanje primenjuju se sledeća pravila pristupa:
- Korisnicima je dozvoljeno upravljanje isključivo sopstvenim zahtevima za plaćanje,
- Korisnik republike poseduje pravo pregleda zahteva za plaćanje svih korisnika,
- Korisnik DBK poseduje pravo pregleda zahteva za plaćanje korisnika svojih IBK
Grupni pregled↵
Odabirom odgovarajuće kartice za pregled zahteva za plaćanje na panelu za plaćanja omogućen je tabelarni pregled svih relevantnih kreiranih zahteva za plaćanje matične ili podređene organizacije1.
Pored standardnih funkcionalnosti filtriranja i uređivanja tabelarnog pregleda, lista kreiranih zahteva za plaćanje u svakom trenutku omogućava izvoz podataka u neki od dostupnih formata. .
Detalji zahteva↵
Odabirom pojedinačnog zahteva tabelarnog pregleda, korisnik se preusmerava na pregled svih detalja navedenog pojedinačnog zahteva za plaćanje.
Pregled detalja zahteva, pored osnovnih meta-informacija o zahtevu, uključuje i pomoćni tabelarni pregled
- svih stavki zahteva i njihovih statusa
Zaglavlje pregleda pojedinačnog zahteva jasno ukazuje na trenutni status zahteva i dostupne operacije nad zahtevom u odnosu na navedeni status. Pravila koja se primenjuju prilikom promene statusa zahteva odgovaraju pravilima za promenu zahteva
- Zahtev koji je u statusu
Kreiran
, moguće je otkazati ili izmeniti, - Zahtev koji je u statusu
Formiran
, moguće je otkazati, odobriti ili izmeniti, - Zahtev koji je u statusu
Odobren
, moguće je otkazati - ukoliko stavke zahteva nisu ušle u zbirni nalog
Pregledom detalja zahteva za plaćanje neposredno nakon kreiranja, pored opcije Izmena zahteva na statusnom zaglavlju, korisnik je u mogućnosti da dopuni zahtev i odabirom notifikacione trake koja obaveštava korisnika da podaci zahteva nisu dopunjeni.
Pored toga, svaku pojedinačnu stavku zahteva je moguće otkazati ukoliko je u statusu Kreirana
ili Odobrena
odabirom opcije u tabelarnom pregledu stavki zahteva.
Nadređeni budžetski korisnik kao i korisnik republike imaju mogućnost odbijanja zahteva svojih podređenih budžetskih korisnika ukoliko stavke zahteva nisu ušle u zbirni nalog.
Pojedinačni zahtev za plaćanje predstavlja drugi korak izvršenja preuzete obaveze iz koje je nastala. Kreiranjem zahteva iz odobrene preuzete obaveze, inicijalni status zahteva za plaćanje je Kreiran
.
Finalni status realizacije izvršenja preuzete obaveze ostvaruje se promenom životnog ciklusa zahteva za plaćanje koji mora biti ispunjen:
- Zahtev za plaćanje je kreiran iz PO i u statusu
Kreiran
‚ - Zahtev je neophodno dopuniti informacijama naloga za prenos odabirom opcije Izmena zahteva kako bi postao
Formiran
- Šifra plaćanja
- Model PBO
- PBO
- Svrha plaćanja
- Ukoliko je odabrana šifra plaćanja iz opsega 220-226 zahtev dobija status
Čeka potvrdu CRF
, inače dobija statusFormiran
, - Ukoliko CRF nije pronašao fakturu registrovanu na osnovu informacija iz zahteva, zahtev dobija status
Odbio CRF
te ga je neophodno ponovo izmeniti sa ispravnim informacijama, inače zahtev dobija statusFormiran
, - Formiran zahtev je potom moguće odobriti odabirom opcije Odobravanje zahteva, nakon čega zahtev dobija status
Odobren
i shodno stavkama zahteva biće kreirani odgovarajući nalozi u kalendaru plaćanja. - Zahtev je u svakom trenutku moguće otkazati ukoliko stavke odobrenog zahteva nisu ušle u zbirni nalog. U slučaju otkazivanja odobrenog zbirnog naloga, kreirani nalozi u kalendaru plaćanja će automatski biti otkazani.
Ukoliko korisnik ima pravo hitnog plaćanja i Očekivani datum plaćanja na stavkama zahteva je tekući radni dan, odobravenje zahteva za plaćanje će automatski kreirati naloge u listi plaćanja sa statusom Čeka na plaćanje
Nakon slanja naloga nastalih iz stavki zahteva za plaćanje u platni promet, status zahteva i odgovarajućih stavki će biti promenjen u skladu sa rezultatom izvršenja naloga.
Uspešnim izvršenja naloga, status zahteva će postati Realizovan
- ukoliko su sve stavke zahteva Relizovane
, odnosno Delimično realizovan
, ukoliko je realizovan samo deo stavki zahteva.
Neuspešnim izvršenja naloga, status zahteva će postati Neuspelo plaćanje
, ukoliko nije uspelo izvršenje nijedne stavke zahteva. U tom slučaju korisnik je u mogućnosti da otkaže zahtev ili da uradi korekciju zahteva:
- Podatke o nalogu za prenos neuspelog zahteva je moguće izmeniti odabirom opcije Izmena zahteva,
- Korisnik potom ponovo prati proceduru odobravanja naloga, pri čemu će statusi u ovom slučaju dobiti postfix
за корекцију
, - Nakon uspešnog odobravanja zahteva, kreiraju se nalozi sa novim podatkom za reklamaciju i cela procedura izvršenja se ponavlja.
Razlog neuspelog izvršenja stavki zahteva je moguće dobiti odabirom odgovarajuće opcije u tabelarnom pregledu stavki.
-
Odnosi se na republiku i DBK sa IBK ↩