Idi na tekst

Kreiranje zahteva

Kreiranje novog zahteva za evidencione račune moguće je sprovesti na dva načina, korisničkim unosom preko validiranih formi korisničkog interfejsa kao i učitavanjem struktuiranog XML fajla za masovan unos podataka.

Aplikativna ovlašćenja

Funkcionalnost kreiranja zahteva za evidencione račune omogućena je isključivo korisnicima sa poslovnim ovlašćenjem

  • upravljanje zahtevima za evidencione račune

Tipovi zahteva za ER koji su dostupni preko formi korisničkog interfejsa zavise od poslovnih ovlašćenja prijavljenog korisnika kao i nadležnosti pripadajuće matične organizacije i njenog tipa.

Forma za unos

Unos podataka o zahtevu i stavki zahteva preko forme korisničkog interfejsa, omogućava korisniku da na efikasan način kreira zahtev koji u procesu formiranja neće opterećivati unos sa tipovima zahteva ili budžetskim stavkama koje nisu dostupne ili dozvoljene za navedene kriterijume.

Usled fizičkog ograničenja brzine ručnog unosa, forme za zahtev su namenjene pre svega kreiranju zahteva sa malim brojem stavki.

Pojedinačni zahtev
Pojedinačni zahtev

Tipovi zahteva dostupni za unos preko forme korisničkog interfejsa:

Prilikom unosa stavki zahteva, korisniku je omogućen odabir isključivo sistemski validiranih budžetskih stavki. Pored toga, sistem vrši kontrolu dostupnih iznosa prilikom kreiranja stavki transfera i neće dozvoliti prihvatanje stavke koja ne zadovoljava zadati kriterijum.

Prilikom unosa zahteva ER09, izvori sa kojih je moguće uraditi prenos su 03, 10, 11, 13, 15 i 17.

Unos pojedinačne stavke
Unos pojedinačne stavke

Popunjeni zahtev je moguće sačuvati odabirom opcije Sačuvaj zahtev i potvrdom konfirmacionog dijaloga. Neophodno je napomenuti da se prilikom kreiranja zahteva vrše sintaksne i semantičke provere podataka zahteva i da će zahtev neće biti uspešno sačuvan ukoliko nisu ispunjena poslovna pravila za dati tip zahteva.

Sistem neće dozvoliti korisniku kreiranje dva evidenciona računa za isti izvor finansiranja i valutu.

Nakon uspešnog kreiranja zahteva, korisnik će automatski biti preusmeren na ekran za pregled kreiranih zahteva za ER.

Unos putem fajla

Kreiranje zahteva za evidencione račune putem fajla, omogućava korisniku efikasan unos velikog broja stavki zahteva kao i pregledan prikaz eventualnih sintaksnih grešaka, odnosno pogrešno formirane strukture fajla. Trenutno podržani format fajla za unos zahteva je XML.

Učitavanje fajla za zahtevom se obavlja jednostavnim prevlačenjem fajla u označeno polje ili odabirom polja i ručnom pretragom putanje do fajla. Odabirom opcije Sačuvaj zahtev biće izvršeno učitavanje zahteva definisanog u struktuiranom fajlu.

Unos putem fajla
Unos putem fajla

Unos preko struktuiranog fajla nije omogućen za zahtev ER01 - Automatsko kreiranje ER, obzirom da se zahtev odnosi na automatsko kreiranje raučuna na osnovu učitanih aproprijacija.

Ako je došlo do odabira pogrešnog fajla ili je dati fajl neophodno ispraviti, potrebno je prvo ukloniti trenutno naznačeni fajl iz selekcije odabirom opcije - na polju za unos fajla, te ponovo obaviti prevlačenje ili pretragu.

Prilikom učitavanja fajla, sistem vrši kontrolu svih poslovnih pravila za navedeni tip zahteva i neće dozvoliti uspešno učitavanje fajla koji u potpunosti ne zadovoljava neophodne funkcionalne kriterijume.

Ukoliko nisu ispunjena zahtevana poslovna pravila zahteva za ER ili stavki, ispod polja za učitavanje struktuiranog fajla biće prikazana kontrola za listom svih identifikovanih grešaka.

Greške pri unosu fajla
Greške pri unosu fajla

Nakon uspešnog učitavanja struktuiranog fajla zahtev će biti sačuvan i korisnik će automatski biti preusmeren na ekran za pregled kreiranih zahteva za ER.